Преподобный отец наш Моисей Угрин |
Нечистый врагь-диаволъ особенно воюетъ на человека нечистаго, одержимаго блудною страстью, дабы помраченный ею человекъ не взиралъ на Бога во всехъ делахъ своихъ: ибо только чистии сердцемъ Бога узрятъ. На этомъ-то поле брани и подвизался особенно преподобный отецъ нашъ Моисей Угринъ, который до конца победилъ силу нечистаго врага, оставивъ въ себе намъ образъ такой победы.
Преподобный Моисей былъ родомъ Угринъ. Онъ быль весьма любимъ благовернымъ и святымъ княземъ страстотерпцемъ Росийскимъ Борисомъ, которому служилъ вместе съ братомъ своимъ Георгиемъ, убитымъ на реке Ялте, во время боя Бориса со Святополкомъ. Блаженный Моисей, одинь спасшись изъ этой битвы, пришелъ въ г. Киевъ къ Предиславе, сестре Ярослава, и скрывался здесь отъ Святополка, молясь прилежно Богу, пока Святополкъ не былъ побежденъ благочестивымъ княземъ Ярославомъ. Когда же Святополкъ, убежавъ въ ляхскую землю, возвратился оттуда съ Болеславомъ и, изгнавъ Ярослава, занялъ Киевский престолъ, тогда Болеславъ, возвращаясь въ свою землю, захватилъ въ пленъ двухъ сестеръ Ярослава, а также и преподобнаго Моисея Угрина съ боярами. Блаженнаго вели, заковавъ железными цепями по рукамъ и ногамъ и крепко охраняя, ибо онъ былъ здоровъ теломъ и красивъ лицомъ.
Одна жена благородная въ земли ляхской, красивая и молодая, имеющая богатство и власть, увидевъ преподобнаго, уязвися вожделениемъ похоти плотския къ нему и начала увещевати его лестными словами, говоря: "О, человече! Зачемъ принимаешь такия муки, которыхъ, имея разумъ, ты могь бы избежать". Моисей отвечалъ: "Такъ угодно Богу". Жена тогда сказала: "Если ты покоришься мне, я избавлю тебя и сделаю великимъ во всей ляхской земле, и ты будешь владеть всею моею областью". Но блаженный, уразумевъ ея нечистое вожделение, сказалъ ей: "Какой мужъ, по-слушавъ жены, поступилъ хорошо? Адамъ, послушавъ жены, былъ изгнанъ изъ рая; Самсонъ, одолевшш всехъ силою, нечистыми чарами жены былъ преданъ иноплеменникамъ; Иродъ, одержавший много победь, поддавшись нечистой страсти, былъ порабощенъ женою и усекъ Иоанна Предтечу. Какъ я могу послушать нечистаго совета жены, который не зналъ отъ моего рождения?" Но та сказала ему: "Я избавлю тебя отъ смерти и сделаю славнымъ и буду иметь тебя своимъ мужемъ, ибо не могу видеть твоей погибели". Моисей же решительно отвечалъ: "Знай, что я не исполню твоего желания, ибо не хочу ни власти, ни богатства, но ищу чистоты душевной и телесной; и да не погублю я пятилетняго труда, неповинно терпя теперь муки, чтобы избавиться отъ мукъ вечныхъ". Тогда жена, замысливъ злое, прибегла къ другому средству, говоря: "Если я выкуплю его изъ плена, то поневоле покорится мне ". Затемъ она послала къ хозяину пленныхъ и купила у него блаженнаго за три тысячи золотыхъ. Сделавши Моисея своимъ рабомъ, она приказала сбросить съ него худыя одежды и надеть многоценныя ризы, питать его сладкими брашнами и еще больше стала соблазнять его на блудъ. Но блаженный, видя неистовство жены, прилежнее совершалъ молитву и пость, принимая лишь сухой хлебъ и воду. Потомъ онъ сбросилъ надетыя на него одежды и, какъ некогда Иосифъ, избежалъ греха. Тогда посрамленная жена впала въ ярость и приказала бросить блаженнаго въ темницу, намереваясь уморить его голодомъ. Но Господь, дающий пищу всякой плоти, пропитавши никогда Илию въ пустыне и Павла Фивейскаго и иныхъ многихъ рабовъ, уповающихъ на Него, не оставилъ и сего блаженнаго. Ибо одинъ изъ слугъ той жены, сжалившись надъ Моисеемъ, тайно приносиль ему пищу. Друие же изъ слугъ уговаривали преподобнаго, говоря: "Брать Моисей! что возбраняеть тебе жениться? ты молодь, а сия вдова жила съ мужемъ только одно лето, красотою же лучше всехъ, богатство ея безчисленное и власть ея велика. Самъ князь не гнушался бы ею, а ты, пленникъ и рабъ, и не хочешь быть ея господиномъ. Если ты боишься нарушить заповедь Христову, то разве Христосъ не сказалъ: Сего ради оставитъ человекъ отца своего и матерь и прилепится къ жене своей и будутъ оба въ плотъ едину. Тоже и Апостолъ: Лучше жениться, нежели разжизатися. И о вдовахъ: Хочу юнымъ вдовицамъ посягати. Ты же не обязанъ чиномъ монашескимъ, но свободенъ; зачемъ, поэтому, предаешь себя столь великимъ мукамъ? Ибо если ты умрешь, то какая отъ того польза? Ведь и праведники: Авраамъ, Исаакъ и Иаковъ имели женъ... Лучше покориться тебе жене и быть свободнымъ и господиномъ въ доме семь". Но блаженный Моисей отвечалъ имъ: "Ей! братия и добрии мои друзи, добре мне советуете, но я знаю, что хуже совета змия, даннаго Еве въ раю, вы предлагаете мне теперь. Вы принуждаете меня покориться жене, но я не прииму вашего совета, и если бы мне случилось умереть въ этихъ узахъ и мукахь, я не склонюсь на ея лесть, и хотя многие праведники спаслись съ женами, я же, грешный, не спасусь съ ней; я не желаю ни царства, ни власти въ земле ляхской, но ищу вышняго царства небеснаго. Поэтому, если бы я лишился и жизни, то не послушаюсь совета жены сей и пребуду черноризцемъ, ибо Христосъ сказалъ въ Евангелии: Всякъ, иже оставитъ домъ или братию, или сестры, или отца и матерь, или жену, или чада, или села имена Моего ради - сторицею прииметъ и животъ вечный наследить. Христа ли послушать мне или васъ? То же говорить и Апостолъ: не оженивейся печется о Господнихъ, какъ угодити Господеви, а оженивейся печется о мирскихъ, какъ угодити жене. Итакъ, спрашиваю васъ, кому больше должно работать: Господу или жене? Знаю я сие: "рабы, послушайте господей своихъ, но во благое, а не въ злое". Итакъ, знайте, что никогда не прельстить меня красота женская и не отлучить отъ любви Христовой". Услышавъ это, жена, побуждаемая лукавымъ помысломъ, приказала посадить блаженнаго на коня и со многими слугами водить по селамъ и городу, говоря ему: "Все это твое, делай, что хочешь". Также и людямъ говорила она: "Это господинъ вашъ, а мой мужъ". И все, встречая блаженнаго, кланялись ему. Но онъ, посмеявшись безумию жены, сказалъ: "Всуе труждаешься: ибо не можешь прельстить меня тленными вещами мира сего и не можешь украсть у меня нетленнаго духов-наго моего богатства, - разумей это и не трудись всуе". Жена съ яростию сказала: "Разве не знаешь, что ты проданъ мне, и кто избавить тебя отъ моихъ рукъ? Я не отпущу тебя живаго, но после многихъ мучений предамъ смерти". Блаженный же съ дерзновениемъ отвечалъ ей: "Не боюсь никакого зла: ибо Господь со мною. Съ этого же времени я хочу работать Ему въ иноческомъ житии".
Въ это время, по наставлению Божию, пришелъ къ блаженному Моисею со Святой Горы одинъ черноризецъ, иерей, и облекъ его во святой, ангельский, нноческий образъ. Затемъ, много поучивъ его чистоте душевеной и телесной, убедивъ блаженнаго не предавать плещей своихъ врагу и не бояться той скверной жены, онъ ушелъ. Не смотря на все розыски, нигде не могли найти этого черноризца. Тогда жена, потерявъ всякую надежду склонить инока Моисея ко греху, стала мучить его тяжкими ранами: его растянули и стали бить железомъ, такъ что земля покрылась кровью. Бившие же говорили ему: "Покорись госпоже своей и сотвори ея волю, - если же преслушаешь, то на части раздробимъ все тело твое; не думай, что избежишь этихъ мукъ: ибо по многихъ мученияхъ будешь преданъ смерти. Пожалей самъ себя, сними монашеския рубища, облекись въ многоцветныя боярския одежды, и избавишься отъ страдания". Преподобный же Моисей мужественно отвечаль имъ: "Братия! не медля делайте то, что вамъ приказано. Мне же невозможно отречься монашества и любви Божией; и никакое томление, ни огонь, ни мечь, ни раны не могутъ разлучить меня отъ Бога и сего великаго ангельскаго образа. Этой же безстыдной жене, показавшей свое безстыдство явно, передъ всеми людьми, побуждая меня на осквернение и прелюбодеяние, я не покорюсь и окаянной воли ея не сотворю". Въ печали, желая отомстить за посрамление ея, жена написала такое послание къ князю Болеславу: "Самъ ты знаешь, князь, что мужъ мой убить на брани съ тобою, ты же даль мне волю выбрать себе мужа, кого хочу; вотъ я возлюбила одного юношу изъ твоихъ пленниковъ, и, отдавъ за него много золота и серебра, взяла его къ себе въ домъ, желая иметь мужа. Онъ все это ни во что вменилъ. Тогда его много мучили голодомъ и ранами, шесть леть онъ быль въ оковахъ, но и это не смирило его; теперь же онъ постриженъ некиимъ черноризцемъ; и такъ, что прикажешь съ нимъ сделать?" Князь приказалъ приехать жене той и привезти съ собою Моисея. Увидевъ Моисея, онъ началъ принуждать преподобнаго взять ту жену, наконецъ же сказалъ ему: "Кто такъ нечувственъ, какъ ты, что отказываешься оть многихъ благь и чести и предаешь себя горькимъ мукамъ? Теперь же знай, что предъ тобою или жизнь, или смерть. Если исполнишь волю госпожи своей, то получишь великия почести и власть, если же преслушаешь, то приимешь смерть". Затемъ князь сказалъ жене: "Купленный тобою пленникъ не можетъ быть свободенъ, но какъ госпожа рабу своему, делай съ нимъ, что хочешь, дабы и прочие рабы не дерзали преслушать господь своихъ". Преподобный отецъ нашъ Моисей отвечалъ князю: Какая польза человеку (глаголетъ Господь), аще миръ весь приобрящетъ, душу же свою отщетитъ; или, что дастъ человекъ измену за душу свою. Ты же что мне обещаешь славу и честь, когда и самъ скоро умрешь, и жена сия будеть убита". Предсказания преподобнаго действительно сбылись; но прежде преподобный много быль мученъ неистовою женою, получая по сто рань всякий день; такъ, что онъ лежалъ, какъ бы мертвый, отъ истечения крови; но все это перенесъ преподобный ради венца небеснаго. Между темъ князь Болеславъ, желая угодить сей жене, воздвигъ великое гонение на черноризцевъ и изгналъ ихъ всехъ изъ своей области. Господь однако вскоре отомстиль за рабовъ Своихъ. Однажды ночью Болеславъ внезапно умерь, и въ земли ляхской произошелъ великий мятежъ: возставшие люди губили епископовъ и бояръ своихъ, а съ ними убили и ту безстыдную жену. Преп. Моисей, этотъ добрый воинъ Христовъ, въ страдании и подвиге своемъ богоугодномъ достигь 60 летъ. 5-тъ летъ онъ быль въ узахъ у пленившаго неповинно его, показавъ при этомъ терпение Иовлево, 6-е же лето мужественно пострадалъ за чистоту паче Иосифа, 10-ть же летъ пребывалъ въ безмолвии, въ пещере. Этимъ десятилетнимъ подвигомъ въ пещере онъ просиялъ, какъ первый Моисей сей десяточисленнымъ закономъ, преданнымъ ангелами оть св. Синайской горы. Поэтому преподобный Моисей сподобился быть поистине Боговидецемъ, и, какъ достойный блаженства чистыхъ сердецемъ, - на зрение Божие лицемъ къ лицу переселился 26-го дня месяца июля, еще при жизни преподобнаго Антония. Мощи его и доселе лежать нетленно въ пещере преподобнаго Антония, подавая всемъ победу надъ блудными и нечистыми страстями.
| Акафист Преподобному Моисею Угрину |
Кондак 1
Возбранный чудотворче и Духа Святаго исполненный, преподобный отче Моисее, дивный подвижниче и недугов душевных и телесных целебниче, яко имеяй дерзновение ко Господу, от всяких нас бед свободи да в радости сердца зовем ти: Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.
Икос 1
Ангелов Творец и Господь сил яви тя, досточудне, Ангела во плоти и верных предстателя. Прибегающе убо к заступлению твоему, сицевая радостная тебе приносим: Радуйся, ангельския чистоты ревнителю; радуйся, предобрый иноков наставниче. Радуйся, целомудрия дивное светило; радуйся, усердный исполнителю поста и воздержания. Радуйся, светлый образе кротости и смирения; радуйся, утешение верным являяй. Радуйся, обителей земных покровителю небесный; радуйся, ярем благий на ся вземший. Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.
Кондак 2
Видя Господь чистоту сердца твоего, избра тя зрети славу небесную. Егда с двумя братиями твоими во град Киев преселился еси и святым страстотерпцем Борису и Глебу усердно поработал еси, тогда ты, блаженне, в молитвах потщался еси, елико бе мощно юноше святым подражати. Сего ради с веселием возопиял еси Богу: Аллилуиа.
Икос 2
Разум богодухновен имея, о преподобне отче Моисее, дивным смотрением Божиим, егда на реце Альте брата твоего Георгия вои Святополка погубиша вкупе со святыми страстотерпцами Борисом и Глебом, ты же един избавився убиения, пришел во град Киев к Предиславе сестре Ярославлей и был тамо моляся ко Господу прилежно, темже похваляюще Бога, спасшаго тя, глаголем ти сице: Радуйся, начало премудрости страх Божий правилом жизни себе предизбравый; радуйся, яко Ангела хранителя николиже опечалил еси. Радуйся, лучу Божественного света; радуйся, благоуханный крине девства и нетления. Радуйся, яко благочестием твоим угодил еси Христу Богу; радуйся, к Богородице молитвенниче наш неусыпный. Радуйся, немощей наших изрядный целебниче. Радуйся, избранный сосуде Духа Святаго. Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.
Кондак 3
Силою Вышняго, дарованною тебе, и долготерпением твоим был еси вельми преукрашен, егда же ведоша тя по руку и ногу железы тяжкими окована и твердо стрежаху, любовию к Богу выну пламенея, вопиял еси: Аллилуиа.
Икос 3
Имея благоприятную по благочестии ревность, был еси искушаем от некия жены младыя, имущей богатство многое, ея же муж с Болеславом идый не возвратися; та убо приемши во ум видения, доброту уязвися вожделением плотским к преподобному, он же вся терпя моляшеся. Сему убо благоговейно удивляющеся, с радостию вопием тебе: Радуйся, от млада возраста вдавый себя на служение Господу; радуйся. Того Единого паче всего возлюбивый. Радуйся, плоть духу покоривый; радуйся, вся по Бозе терпети изволивый. Радуйся, козни вдовы бодро отразивый; радуйся, тесным путем евангельским шествовавший. Радуйся, Киево-Печерския Лавры священное украшение; радуйся, яко тобою Господь прославляется. Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворце и чистоты поборниче.
Кондак 4
Бурею одержима помышлений, восшуме нечестивая вдова на храм души твоея, преподобне, уведев же тя верного быти раба Христова, зело смятеся, темже и мы, зря житейское море воздвигаемое бурею страстей и напастей, притекаем к тихому пристанищу молитв твоих, вопия Христу Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Слышавше и видевше святое житие твое, удивляхуся силе благодати, из уст твоих исходящей, и прославляху Бога, сего ради и мы радостно ублажаем тя: Радуйся, дивный избранниче Божий; радуйся, суетную славу мира сего во уметы вменивый; радуйся, за Сладчайшаго Иисуса душу твою положивый; радуйся, у престола Божия предстояй с горними силами; радуйся, на высоту безстрастия возшедый; радуйся, преподобне отче, в терпении неодоленный. Радуйся, Света Невечерняго причастниче. Радуйся, велию благодать от Господа стяжавый. Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.
Кондак 5
Боготечною звездою яви тя миру житие твое, преподобне отче Моисее, яко всего паче возлюбил еси чистоту душевную и телесную и ради мук временных уповая избавлен быти вечных мук, воспевал еси благодарне Богу: Аллилуиа.
Икос 5
Видя враг рода человеческаго чистое и святое житие твое, паче распаляет вдову, яже облече тя во ризы многоценныя и сладкими брашны питаше, безстудно влачаше на дело непреподобное, ты же, отче святый, прилежаше паче посту и молитве. Сего ради воспеваем ти сице: Радуйся, добрый воине Христов; радуйся, Святыя Церкве похвало и радование. Радуйся, дарами благодатными преисполненный; радуйся, не словом точию, но множае паче делом нас поучаяй. Радуйся, различными напастьми и искушеньми отягченных скоро пособствующий; радуйся, избранниче Христов, чудесы свидетельствованный. Радуйся, в подвигах земное течение совершивый; радуйся, сподобившийся зрети славу Божию. Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.
Кондак 6
Проповедуется во всем мире доблесть подвига твоего, блаженне, ибо ни во что же вменял еси житие мира сего. Гладом умысли злая жена уморити тя, вверженного в темницу. Друзии же увещаваху тя, глаголюще: кто не посмеется твоему безумию; уне ти есть покоритися жене сей. Ты же, блаженне, рече: вышняго ради Царства вся сия преобидех, поя Богу: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиял еси в бренной плоти светом небесным, глаголя слова Евангельския: не оженивыйся печется о Господних, како угодити Господеви. Тем же вопием ти: Радуйся, отче, светом добродетелей твоих мир озаривый; радуйся, огнь любве Христовы в себе носивый. Радуйся, в бедах скорый помощниче; радуйся, ангельское житие являяй. Радуйся, не приложивый сердца к земному наслаждению; радуйся, молитвенниче о чтущих святую память твою. Радуйся, покоя вечного достигнувый. Радуйся, неизреченных благ наследниче. Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.
Кондак 7
Хотяй непрестанно житием и верою Господу благоугождати, был еси от черноризца святыя Афонския горы облечен во святый, ангельский, иноческий образ, тем же сиянием подвигов твоих просвещенни усердно величаем тя прославльшему тя Христу Богу вопием: Аллилуиа.
Икос 7
Новое показа зло оная лукавая жена егда в безумии своем оскопити тя повелела, ты же яко мертв лежал еси от течения крове, едва мало в себе дыхания имея. Благоговейне убо вспоминая долготерпение твое, блажим тя похвалами сими: Радуйся, яко огнь любве к Богу в сердце твоем непрестанно сохранивый; радуйся, бодрости и трезвения предобрый учителю. Радуйся, верных ко спасению наставляющий, Радуйся, твердее адаманта в терпении явивыйся, ибо кровию твоею, яко багряницею Церковь украсися. Радуйся, к преподобному Антонию работати Господеви пришедый. Радуйся, чудесы твоими обитель Печерскую прославивый. Радуйся, покоривый волю свою воле Отца Небесного. Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.
Кондак 8
Странное чудо является притекающим к тебе, блаженне Моисее, ибо дарова тебе Господь побеждати страсти. Таже подражая первому Моисею, творящему жезлом чудеса, жезлом страсть братнюю исцелил еси. Мы же, благодаря о сем Бога, даровавшему тебе таковую крепость, с любовию взываем: Аллилуиа.
Икос 8
Весь благодатных дарований исполненный, десятолетным безмолвием пещерным равноангельским просиял еси светом небесным и сподобился еси боговидец быти, обретеся бо достоин блаженства чистых сердцем, преподобне отче Моисее. Сего ради по долгу зовем ти: Радуйся, яко тобою Господь от страстей исцеление дарует; радуйся, блаженне, заповедь чистым сердцем быти верно исполнивый. Радуйся, яко свет Божественный зрети сподобился еси; радуйся, о душах наших непрестанный молитвенниче. Радуйся, древних, святых, богоносных отец нравы себе усвоивый; радуйся, высокая преподобных похвало. Радуйся, во смирении зело преуспевый; радуйся, яко успение твое прославляет Святая Церковь. Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.
Кондак 9
Все естество ангельское удивися высоте чистоты твоея, Церковь же паки прославляет тя, яко великий таинник Божия благодати был еси и зрети лицем к лицу Господа удостоился еси, да и мы с тобою выну вопием: Аллилуиа.
Икос 9
Витии многовещаннии не возмогут изрещи чистоту твою, блаженне, мы же любовию побеждаеми дерзаем воспети тебе похвалы таковая: Радуйся, немощных укрепление; радуйся, скорбных и печальных утешение; радуйся, добрых насадителю; радуйся, за девственную чистоту от Господа венчанный. Радуйся, Божия славы теплый рачителю, радуйся, талант врученный ти умноживый. Радуйся, Христа Бога всем сердцем возлюбивый; радуйся, светильниче, просвещающий сердца память твою чтущих. Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.
Кондак 10
Спасти хотя твою душу, нерадил еси о твоей плоти и в Лавре Печерстей святаго Антония конец странствия земнаго совершил еси, почив о Господе кончиною праведною и святою, яко победитель не с человеки, но со Ангелы воспевал еси Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Стеною терпения оградився, Царя Небеснаго Христа верный служитель был еси, житие твое тесною стезею прошел еси. Мы же чтуще любовию память твоего преставления и мощей твоих честных обретения, ублажаем тя, вопиюще таковая: Радуйся, преславный наш заступниче; радуйся, предваряющий прошения призывающих тя во искушениях; радуйся, многими скорбьми в радость Господа вшедый; радуйся, слез излияньми душу твою омывый; радуйся, слово апостольское: любы долготерпит, исполнивый. Радуйся, блаженство райское со святыми унаследовавый; радуйся, богоугодным житием веру утвердивый. Радуйся, ближним и дальним помощь свою подаваяй; радуйся, мира горняго блаженный обитателю. Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.
Кондак 11
Пением акафиста чествуем тя и величаем, преподобне отче Моисее, ревностно совершающе святую память твою. Ты же, милостиво приимше малое моление наше, нам поборником, предстателем и молитвенником ко Господу. Мы же, поминая житие твое богоугодное и подвиги твоя многотрудныя, воспеваем прославльшему тя Творцу: Аллилуиа.
Икос 11
Светоподательному светильнику подобны честныя и цельбоносныя мощи твоя, досточудне отче Моисее, свет бо невечерний возсиявает от них чрез чудесы обильныя, тем же от любве сердечныя восклицаем тебе радостно: Радуйся, смертию временной прешедый в живот вечный; радуйся, Иоанна Многострадального чудесно уврачевавый. Радуйся, крине возращенный на земли для райских селений; радуйся, делателю добрый винограда небеснаго. Радуйся, маслино многоплодная сада Иисусова; радуйся, преподобных Печерских отцев величание. Радуйся, тихое пристанище обуреваемых страстьми; радуйся, во всем мире Богом прославленный. Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.
Кондак 12
Благодать дана ти от Бога соблюдати от нечистыя страсти всякаго человека, с верою и любовию к заступлению твоему прибегающего. Мы же Господу, даровавшему нам тебе, скорого, милостиваго врачевателя, благодарственне воспеваем: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще равноангельское житие твое, ублажаем тя, отче Моисее, яко молитвенника о нас пред Господем, заступника и наставника ко спасению, и со умилением возглашаем ти таковая: Радуйся, о мире молитвенниче преизрядне; радуйся, не точию иноком, но и миряном путь к небу озаряющий. Радуйся, всех сердца любовию твоею к себе привлекающий; радуйся множеством чудес от Бога прославленный. Радуйся, странниче, отечествия небеснаго достигнувый; радуйся, терпением скорбей древнему Иову подражавый. Радуйся, во искушениях присный помощниче; радуйся, миро целебное Божия благодати. Радуйся, о тебе бо радуются Ангели и Бога славят человецы. Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.
Кондак 13
О, предивный угодниче и святый чудотворче, преподобне отче Моисее, малое сие песнословие, с любовию в похвалу тебе приносимое, от нас милостивно приемши, умоли всех Творца и Господа даровати нам душевное спасение и телесное здравие, верно воспевающих Богу: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
Молитва первая О, пречудный и богоносный отче Моисее, изрядный угодниче Христов и великий чудотворче, к тебе смиренно припадаем и молимся: даждь нам быти причастником любве твоея ко Богу и ближнему, помози нам творити волю Господню в простоте сердца и смирении, заповеди Господни совершати непогрешительно, призри благоутробно на всякую душу верных твоих чтителей, милости и помощи твоея ищущих. Ей, всеблагий угодниче Божий, услыши нас, молящихся тебе, и не презри нас, требующих твоего заступления и достойную песнь тебе приносящих, тебе ублажаем, отче Моисее, тя воспеваем, чистоты светильниче, прославляюще милостиваго Бога, во Святей Безначальней Троице славимаго Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Тропарь, глас 3
Другаго тя Иосифа, великий чистоты и целомудрия рачителю, всечестне и равноангельне Моисее, священными песньми восхваляюще, грешнии, молимтися прилежно: моли Христа Бога, яко да исцелит вся наша страсти и подаст велию милость.
|